از اواسط شهریور تا اواخر آذر، فصل حساسیت پاییزه برای کسانیست که آلرژی دارند.

از اواسط شهریور تا اواخر آذر، فصل حساسیت پاییزه برای کسانیست که آلرژی دارند.

_در این بازه  باید از مصرف میوه‌های حساسیت‌زا مانند خربزه، انگور، کیوی و غذاهای سرخ کردنی پرهیز کرد

 _ میوه‌های انرژی‌زا مثل موز و میوه‌های گرم‌تر نظیر انبه و میوه‌های حاوی ویتامین C مانند مرکبات، سیب و خشکبار مانند خرما و نیز عسل  برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود.

 _استفاده از قرص های ضدحساسیت مانند آپوسیتریزین و اسپری بینی نازوفلو با مشورت پزشک نیز بسیار مناسب است.

مواد غذایی که دارای نیترات خطرناک هستند

مواد غذایی که دارای نیترات خطرناک هستند 

اثرات زیان بار نیترات به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم قابل تقسیم است که اثر مستقیم آن در ترکیب با پروتئین و اسیدهای آمینه باعث ایجاد نیتروزآمین شده که خود عامل ابتلا به سرطان است و اثر غیرمستقیم آن تبدیل به نیتریت و بروز مسمومیت می‌شود.وجود نیترات زیاد در آب و غذا باعث افزایش نیتریت بزاق انسان و تخریب ویتامین A وC در بدن می‌شود. این متخصص تغذیه با اشاره به مواد غذایی که موجب تجمع نیترات در بدن می‌شوند، گفت: سبزیجاتی مانند هویج و اسفناج که خود حاوی نیترات هستند از این جمله‌اند از این رو بهتر است در سوپ کودکان استفاده نشوند. فاضلاب‌های شهری و انسانی به سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده از آب‌های آلوده به منظور استفاده‌ انسانی نیز می‌تواند موجب افزایش ورود نیتراب به آب شرب مردم شود.

راه های از بین جوش های صورت

برای از بین بردن جوش ها

قبل از اینکه شب ها به رخت خواب بروید، مقداری سرکه سیب خام به جوش های روی صورت تان بزنید. این ترفند واقعا مؤثر است و سرعت التیام بخش زیادی دارد.

برای رفع جوش صورت، یک قاشق چای خوری عسل را در ظرفی بریزید و پارچه کوچک نخی را در عسل زده و روی جوش ها بزنید.

اگر مصرف قندتان بالا باشد به زودی شاهد

نوعی نازک شدن پوست

بروز جوش های چرکی سفید دردناک

تیرگی نواحی دور چشم 


کم خوابی سرطان زاست

کم خوابی سرطان زاست.خواب کمتر از 7 ساعت DNA را تخریب کرده و موجب سرطان می‌شود.مطالعه محققان دانشگاه هنگ‌کنگ روی 49 پزشک در دو بیمارستان که 24 نفرشان شیفت شبی بودند این موضوع را تائید کرد که محرومیت از خواب می‌تواند موجب کاهش توانایی DNA برای خودسازی شود که احتمالا منجر به بیماری ‌های ژنتیک می‌شود. مقدار توصیه شده خواب در شبانه روز 7 ساعت است که معمولا بزر‌گسالان یکی دو ساعت از آن را از دست می‌دهند.