5 راه شگفت انگیر برای جوانسازی پوست سال 1398

5 روش معجزه آسا برای جوان ماندن



در این مطلب 5 روش برتر برای نگهداری پوست و جوانسازی پوست برای شما آماده کردم برای مشاهده متن به صورت کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید


 

1.آجیل بخورید:


با توجه به مطالعات اخیر، مغزها حاوی مقادیر زیادی سلنیوم هستند که موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. سعی کنید روزانه یک مشت آجیل مصرف کنید و از فواید خوردن این مغزهای خوشمزه بهره‌مند شوید. 


2.لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید:


جسیکا وو معتقد است «محصولات لبنی حتی اگر ارگانیک‌ باشند حاوی مقادیر زیادی از هورمون‌های گاوی هستند که غدد چربی و منافذ پوست را تحریک می‌کند و باعث بروز آکنه می‌شود.» دقت کنید که محصولات لبنی در مواد غذایی مثل انواع سس‌ها، غذاهای پروتئینی و انواع شیک‌ها و بستنی‌ها نیز به کار می‌رود و اگر باید از آنها استفاده کنید گروه بدون چربی را به کار ببرید. «هورمون‌ها در چربی متمرکزند، به همین دلیل محصولات بدون چربی، گزینه‌ی بهتری هستند.

3.به اندازه‌ی کافی بخوابید:


می‌دانیم این نکته هم مثل استفاده از کرم ضد آفتاب خیلی تکراری است اما از آنجا‌یی که داشتن خواب کافی، موضوع مهمی برای سلامت بدن، به خصوص پوست است پس ارزش دارد آن را تکرار کنیم. امی وکسلر  یکی از دو پزشک آمریکایی دارای دو تخصص پوست و روانپزشکی می‌گوید: «کم‌خوابی و بی‌خوابی، گردش خون را پایین می‌آورد و باعث می‌شود پریده‌رنگ‌ به نظر برسید. از طرفی شب‌هنگام بهترین زمان بازسازی سلول‌های پوست است بنابراین اگر می‌خواهید پوست خود را با مواد مغذی و آب‌رسان تغذیه کنید، بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید.

4.قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:


باقی ماندن آرایش و آلودگی روی پوست نه تنها منجر به خشکی پوست می‌شود بلکه کاری می‌کند پوست‌تان شوره بزند (همان پوسته‌های سفیدی که گاهی روی پوست صورت حس می‌کنید.) دکتر مکرین الکسیادس آرمناکاس متخصص پوست در دانشکده‌ی پزشکی ییل آمریکا معتقد است: «اکثر مواد آرایشی حاوی نوعی مولکول قندی است که می‌تواند موجب رشد قارچ‌ها در طول شب بشوند.» فراموش نکنید آرایش چشم‌ را نیز خوب پاک کنید. به نظر دکتر وو «باقی ماندن آرایش چشم، موجب جوش ‌های اطراف چشم، خارش و پدید آمدن جوش‌های ریز سفید موسوم به کیست میلیا می‌شود.» برای پاکسازی چشم از مواد آرایشی می‌توانید از انواع پاک‌‌کننده‌های آرایش چشم که در بازار وجود دارد، استفاده کنید. 

5.از آب داغ دوری کنید:


هرچند دوش آب داغ مخصوصا در فصل سرد لذت‌بخش است اما حمام با آب داغ یا خیلی گرم یکی از دشمنان بی چون‌ و چرای پوست شماست. دوش آب داغ نه تنها ممکن است موجب قرمزی و بعد از آن سوختگی پوست شود بلکه باعث می‌شود عروق خونی برای خنکی پوست تلاش کنند در نتیجه فرد ممکن است دچار سرگیجه شود. دکتر الکسیادس آرمناکاس می‌گوید: «پوست شما در بیست سالگی در عرض یک ساعت بعد از استحمام می‌تواند به حالت عادی خود بازگردد این روند در سی سالگی، ممکن است ۲ساعت طول بکشد اما در ۴۰ سالگی پوست شما توانایی بازگشت به حالت عادی و خاصیت ارتجاعی بیست سالگی را ندارد پس در معرض آسیب بیشتری قرار خواهد گرفت».
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.